Kirjeldus
Web contest The introduction of the one-litre Saku Rock Fatboy was accompanied by a humorous web campaign “Rate My Belly” which enabled Rock fans to show they belly, rate other people’s bellies, and win Fatboy T-shirts while doing so. In order to participate, one had to upload a picture of their belly to the rock.ee website. The campaign took off surprisingly fast. Occasionally the site managers even had to deal with “belly pirates” who, determined to win Fatboy T-shirts, wrote special computer programs to grant themselves extra votes. Banners Behind the great number of visitors to the Rock Fatboy “Rate My Belly” webpage were also the quirky, absurdist banners offering a choice: Which is bigger? – a cucumber or a bomb or a fly or a penguin, and showing the antipode of the Rock world – a small cute car – being pushed out by the big message.
Veebimäng Liitrise Saku Rock Fatboy turuletoomist saatis humoorikas veebikampaania „Rate my belly“, kus Rocki sõpradel oli võimalus oma kõhtu näidata ja teiste kõhtusid hinnata ning selle eest Fatboy särke võita. Selleks tuli rock.ee lehele üles laadida foto oma kõhust. Kampaania läks üllatava kiirusega käima. Kohati oli probleeme suisa kõhupiraatidega, kes suurest himust Fatboy särke saada spetsiaalseid arvutiprogramme kirjutasid ja seeläbi endile lisahääli andsid. Bännerid Rock Fatboy „Rate My Belly“ veebilehe suure külastatavuse taga olid ka kiiksuga absurdibännerid, millel sai langetada otsuse: Kumb on suurem? – kas kurk või pomm või kärbes või pingviin ning vaadata Rocki maailma vastandi – väikse nunnu auto väljapuksimist suure sõnumi poolt.
-
creative
-
Muusika autor
-
photographer
-
producer
-
projektijuht
-
Art Director
-
Copywriter