Kirjeldus
To achieve goals in social media you don’t have to build an expensive app. It’s enough to have great content! Saku Originaal beer Pehmopedia (can be translated as Sissypedia, alphabetical list of non-manly aspects of life) has a task to generate brand equity among fans. (Lot’s of fans had connected with Saku Originaal recently and hadn’t deeper connection with brand’s values. Task was introduction of brand values to feminine fans therefore get their support and acclaim to their male-partners brand decision). During two weeks whole sissy alphabet was posted and linked with brand manly values. Campaign made contact with thousands of fans, glaringly lot among feminine part of fans. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.486767311394550.1073741825.232116500192967&type=3
Et teha tulemust sotsiaalmeedias, ei pea ehitama kallist äppi. Piisab, kui sul on hea sisu! Saku Originaali Pehmopeedia kampaania ülesandeks oli tekitada brändi poolehoidu õlle fännide hulgas, kellest paljud olid sattunud fänniks pooljuhuslikult. Eesmärk oli brändiväärtsute tutvustamine just naisfännidele ja sellega nende toetuse saavutamine nende meessoost kaaslaste brändieelistusele. Selleks postitati kahe nädala jooksul seinale kogu pehmotähestik ja lingiti see brändi põhiväärtuste ehk meheliku maailmavaatega. Lihtne võte, aga kõnetas tuhandeid fänne, silmatorkavalt palju ka naisi.