Kirjeldus
Toiduliidu 2021. aasta mainekampaania eesmärgiks oli tugevdada Eesti toidutööstuse kuvandit. Toiduliidu mainekampaania kestis 2021. aasta juunist-detsembrini. Kokku ilmus kampaania vältel üle 170 kajastuse, sh 120 online, 38 paberil, 5 televisioonis ja 8 raadios. Kampaania kogueelarve oli 15 000 eurot. Toiduliidu kommunikatsioonis oli väljakutse leida juba tuntud kõneisikutele ja teemadele uusi „kastist välja“ lahendusi, mis pööraksid olulistele teemadele tähelepanu ja kõnetaksid ka laiemat avalikkust. Toome kampaaniast välja viis peamist tegevust: 1) Eesti toidutööstuse areng. Koostöös toiduajaloolase Anu Kannikesega võtsime fookusesse Eesti toidutööstuse arengu viimase 50 aasta vältel. Eesmärgiks oli illustreerida, millise kiire arengu on Eesti toidutööstus viimase poolesaja aastaga teinud. Arengust rääkisime Ringvaate otse-eetris ja sellest ilmus Delfi Oma Maitses suur lugu ja infograafika. 2) Eesti toidutööstuse sektori käekäik. Koostöös Eesti toidu- ja joogitootjatega andsime ülevaate Eesti toidutööstuse käekäigust, kus tõime välja võtmenäitajad Eesti toidutööstuse ekspordist, tööturust, tootearendusest, investeeringutest, tulevikutrendidest ja tarbijakäitumisest. Üritusest ilmus üle 25 kajastuse. 3) Toidutootjad vähendavad suhkru koguseid. Korraldasime Eesti toiduajakirjanikele pressiürituse, kus rääkisime, mida on toidutootjad teinud oma toodetes suhkru vähendamiseks. Ürituse kandvaks osaks oli pimedegustatsioon – igast tootest panime lauale vana ehk suurema suhkrusisaldusega ning uue ehk väiksema suhkrusisaldusega toote ning ajakirjanike ülesanne oli ära arvata, kumb on kumb. Üritusest ja degustatsioonist ilmus üle 20 kajastuse. 4) Noorte kaasamine. Koostöös Postimees Juunioriga korraldasime Eesti lasteaia- ja koolilaste seas läbi koomiksi konkursi, mille mõte oli visualiseerida Eesti toidutööstuse puhtust ja kvaliteeti. Konkursile laekus üle 120 koomiksi, aktsioon pälvis ka palju positiivset vastukaja õpetajatelt. 5) Pakendi lugemine. Koostöös toiduteadlase Rain Kuldjärvega tõime fookusesse toidupakendid ja nende lugemise, millest valmis informatiivne video ja nõuandeartikkel. Artikkel sai üle 40 kajastuse ja videot kasutasid toidutootjad oma sotsiaalmeedia kanalites, millega jõudsime 100 000+ inimeseni
-
PR strategist