Kirjeldus
Taasiseseisvumise aja suurima sõjalise õppuse Siil 2018 kommunikeerimine sotsiaalmeedias ei olnud ülesanne lihtsate killast. Tööks oli reaalajas suure hulga kohustusliku informatsiooni, formaalsete sündmuste arusaadavasse ning kaasahaaravasse võtmesse keeramine. Õnnestumisest kõnelesid Siil 2018 postituste erakordselt head statistilised näitajad ja levimine ka välismaise online-meedia veergudele. Siil 2018 on lisaks lahingtegevusele suur hulk formaalseid kohtumisi, tohutu kogus infot ja palju valdkonna spetsiifilisi asju, mis tavalist inimest ei kõneta. Sotsiaalmeedia on kaasaegse riigikaitse lahutamatu osa ja spetsiaalse üksuse loomine oli asjade loomulik käik. Suurõppus on tihti inimestele ebamugavus, sotsiaalmeedia üheks eesmärgiks oli hoida positiivset kuvandit ja teha õppuse aeg võimalikult lihtsaks. Läbi mängulise ja kaasahaarava sisu jõudis oluline info paljudeni. Strateegia oli rääkida tõsistest ja tähtsatest asjadest arusaadavalt ja puudutavalt. Teadsime, et kellaaegade teatamisest, kolonnide pikkustest ja formaalsetest visiitidest mööda ei saa. Meie strateegia oli tuua see inimestele lähemale ja teha võimalikult vahetuks. Spetsiaalselt õppusteks komplekteeritud sotsiaalmeediameeskond töötas kokku 2 nädalat. Üksusesse kuulusid reservväelastest turundusvaldkonna inimesed õppuse algusest kuni lõpuni. Meeskond töötas valatult nagu korralik riigikaitseüksus peab ja maksimaalse efektiivsuse tagas süsteemis töötamine ja Kaitseväele kohane enesedistsipliin, mille sarnast turundamise igapäevas tihti ei näe. Projeki loovus ja uudsus seisnes emotsiooni süstimises keerulisse ja tõsisese valdkonda, mis tõlkis kaugel toimuva tavalistele inimestele arusaadavasse keelde. Panime spontaanselt peaministri oma nime alt Siil 2018 Facebooki postitusi kirjutama, Kaitseväe juhataja loosimise võitjaid valima – minuti täpsusega planeeritud meediaüksuse staabi visiidil on sellised asjad innovatsioon oma parimas tähenduses. Otse lahinguväljalt noortelt sõduritelt kogutud toores fotomaterjal kirjutas suurõppuse eestlaste südamesse kiiremini, kui mistahes kalkuleeritud pressiteade. Tore ja siiras “põdramusi” postitus võttis tuule alla nii kohalikus meedias kui ka välismaal. Strateegia õnnestumist ja eesmärkide täitumist kinnitas ülimalt hea tagasiside inimestelt ning väga positiiivne sotsiaalmeedia statistika.
-
Creative director
-
Copywriter
-
Project lead