Kirjeldus
Estonian-Latvian war over the birthrights of Christmas tree was a PR-campaign developed and executed by KPMS in November and December 2010. The aim of the campaign was to create attention to Riga and support the reputation of its tourism products in Estonia and elsewhere in the world, as well as increase the number of tourists visiting Latvia. As a result of this small-budget PR-campaign, “war over the birthrights of a Christmas tree” was a popular topic in Estonian media throughout the Christmas holidays. The campaign that was initiated in Estonia paradoxically triggered international media coverage of Riga’s ambition to claim itself the birthright of the world’s oldest Christmas tree. This so-called war was covered by international media channels from AFP to Chinese national television. According to Air Baltic, in Deceber 2010 the number of passengers flying from Tallinn to Riga increased 14% comparing to the previous year.
Riia-Tallinna “kuusesõda” on kommunikatsioonibüroo KPMS & Partner poolt 2010. aasta novembris ja detsembris väljatöötatud ja teostatud PR-kampaania, mille eesmärk oli tuua Riiale Eestis ja maailmas tähelepanu, toetada Riia turismitoodete tuntust ning tõsta Lätit külastavate turistide arvu.Väikese eelarvega PR-kampaania tulemusena oli kuusesõda pühade ajal Eesti meedias läbiv teema. Paradoksaalselt aitas Eestis käima tõmmatud kampaania viia Riia taotlused jõulukuuse sünnilinnana rahvusvahelisse meediasse – pühade ajal kajastasid kuusesõda meediakanalid AFP-st kuni Hiina riikliku televisioonini.Air Balticu andmetel kasvas reisijate arv Tallinnast Riiga detsembris mullusega võrreldes 14 protsenti.
-
producer
-
projektijuht