Kirjeldus
In 2012 Leibur celebrated its 250th anniversary. Leibur wanted for its birthday to come out to the market with a worthy new product - a classical rye bread. Leibur’s Bread Making 2012 ?project was born in a situation where the bread market was over saturated, also the consumption of rye products was declining and home cooking was becoming increasingly more popular. Yet we have seen, however, the possibility of a new product to enter the market. For that purpose a competition Leibur’s Bread Making 2012 was organized to associate into creating of a new product the people of Estonia and find the best homemade Estonian rye bread. Triin Kuus from Põltsamaa won the competition and her recipe "Triin Rye Bread" was taken into production and reached stores on February 2013. The competition had a strong and well-thought PR campaign, which achieved wide fame to the new brand, even before the product reached the market.
2012. aastal tähistas Leibur 250. aastapäeva. Leibur soovis oma väärika sünnipäeva puhul tuua turule uue toote – klassikalise rukkileiva. Leiburi Leivategu 2012?sündis olukorras, kus leivaturg oli üleküllastunud, rukkitoodete tarbimine languses ning kodune leivaküpsetamine muutumas järjest populaarsemaks. Ometi nägime siiski võimalust uue tootega turule tulekuks, milleks korraldati konkurss Leiburi Leivategu 2012 eesmärgiga kaasata uue toote loomisesse Eesti rahvast ning selgitada välja Eesti parim kodune rukkileib. Konkursi võitis Põltsamaalt pärit Triin Kuus ning tema retsepti järgi valmistatud “Triinu Rukkileib” jõudis tootmisesse ja poelettidele veebruaris 2013. Konkurssi saatis tugev ja läbimõeldud PR-kampaania, millega saavutati uuele kaubamärgile lai tuntus veel enne, kui toode ise turule jõudis. Üleküllastunud turg ja tarbimise langustrend: • 2012. aastal oli värskete pagaritoodete sektoris Eesti turul müügil kokku 346 erinevat leiva- ja 445 saiasorti, kokku 791 pagaritoodet • Turuliidrid on tihedalt üksteise kannul ning turujaotus väga tasavägine • Üleküllastatud leivaturule on uue tundmatu toote ja kaubamärgi toomine klassikaliste turundusmeetmetega äärmiselt keeruline • Viimase aja pagaritoodete segmendi trendiks on nisutoodete tarbimise tõus ning rukkitoodete tarbimise langus Konkreetse toote puudumine PR-kampaania ajal: uue toote lansseerimine toimus enne toote valmimist Piiratud eelarve: projekti eelarve oli piiratud 1800 euroga (muid kinnimakstud turunduslikke või reklaamtegevusi ei olnud).
-
projektijuht