Kirjeldus
How to support the Premium product campaign (questions under the cap) in social media? We created an app in Facebook where the user had the possibilty to enter and answer questions. For motivation we brought in a medal system - the more actions you did the likelier it was that you will get a medal (for example answering five question right in a raw gave you the smart medal). If you got five medals you participated in the lottery where we gave away board games and the main prize - 500 euros. The result? Over 380 000 questions answered and 12500 medals given out.
Kuidas toetada Premiumi tootekampaaniat (korgi all küsimused) sotsiaalmeedias? Lõime Facebooki app'i, kus kasutajatel oli võimalik sisestada küsimusi ning neile vastata. Motivatsiooniks lõime medalisüsteemi. Mida rohkem tegutsesid, seda suurem võimalus oli teenida medaleid (nt viis õiget vastust järjest = nutimedal). Kui said kokku 5 medalit, osalesid lauamängude ja peaauhinna, 500 euro, loosimises. Tulemus? Üle 380 000 küsimuse vastatud ning andsime välja ca 12500 medalit.
-
projektijuht
-
Arendaja
-
creative