Kirjeldus
Projekti peamine eesmärk oli viia Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine (IPO) läbi omaniku ehk Eesti riigi jaoks edukalt, et investeeringu toel kasvatada Eestis ja Läänemere piirkonnas taastuvenergia tootmismahtu. Kõrvaleesmärk oli läbi IPO suurendada Enefit Greeni kaubamärgi tuntust ning sihtrühmade soosivat suhtumist, mis on kriitiliselt vajalik taastuvenergia projektide õnnestumiseks. Projekti peamine äriline eesmärk oli viia Enefit Greeni aktsiate pakkumine läbi omaniku jaoks edukalt. Kommunikatsiooni alane kõrvaleesmärk oli läbi IPO protsessi suurendada Eesti Energia kontserni kuuluva taastuvenergiaettevõtte Enefit Green kaubamärgi tuntust ning sihtrühmade soosivat suhtumist ettevõtte ning selle tegevuse suhtes. Kommunikatsioonistrateegia põhines eesmärkidel, kaardistatud sihtrühmadel ja PESTLE-meetodil koostatud riskianalüüsil. Seadsime investorite jaoks fookusesse sõnumid, mis näitasid, et aktsiate märkimisega kaasneb kasu: • Isiklik • Ühiskondlik • Keskkonna-alane • Kommunikatsioonitegevustega integreeritud turunduskampaania katussõnumiks valisime ‘’Pane tuul ja päike enda kasuks tööle’’. Tegu oli integreeritud kampaaniaga, mis hõlmas endas kõigi erinevaid sisemisi ja väliseid kommunikatsioonikanaleid, sh teenitud, jagatud, makstud ning omatud meediat. Olulisemad kommunikatsioonietapid ja nende eesmärgid: 1. Ettevalmistavad tegevused -strateegiline ja taktikaline ettevalmistus 2. Börsiplaanist teatamine - fooni loomine, sihtgruppide „äratamine“ läbi meedia 3. Prospekti avalikustamine - sihtgruppide märkimisele aktiveerimine 4. Märkimisperiood - sihtgruppide aktiveerimine, meediahuvi hoidmine, toetava fooni hoidmine läbi sihitud kommunikatsiooni 5. Esimene kauplemispäev - investorite valiku tunnustamine Projekti tulemused ja mõõdikud • Enefit Greeni aktsiaid märkis 60 355 investorit, mis on konkurentsitult suurim märkijate arv Balti börside ajaloos. • Märkijate arv moodustas ligi 5% Eesti rahvaarvust, mis on teadaolevalt ka ülemaailmselt pretsedenditult suur osavõtt. Väga suure jaenõudluse rahuldamiseks suurendati emissiooni maht 115 miljonilt 175 miljonile eurole. Märkimise summa ületas baasmahus planeeritut 4 korda. Enefit Greeni IPO sai Balti riikides massiivse meediakajastuse: Eestis vähemalt 392 kajastust, Lätis 50 kajastust ja Leedus 51 kajastust.
-
PR strategist