Kirjeldus
Consumer Protection Board, Road Administration, and Tax and Customs Board carried out a collective campaign to raise awareness how to wisely buy used cars, as this is an area where buyers are often deceived or misleaded. It was important to remind consumers to check the background both of the car and the seller. SOLUTION The highlight of the campaign was special solution for outdoor advertising – the blue plastic barrels read “Don’t get a barrel! Buy a used car wisely!” (“don’t get a barrel” means “don’t get screwed” in Estonian). The barrels were placed in front of Estonian Motor Vehicle Registration Centers, and also chained near “legendary” car market in Tallinn where they quickly disappeared. RESULTS During the campaign, there were about 7,000 unique visitors on the campaign page per week (15,000 on opening week). Media got involved from the first minute, and covered the campaign powerfully in all channels. Campaign was positively received by a number of car dealers, some voluntarily put up the campaign banners to their websites; showed the campaign clip on their Facebook page; displayed campaign barrels on their sale sites.
Tarbijakaitseameti, Maanteeameti ning Maksu- ja Tolliameti ühiskampaania eesmärk oli tõsta tarbijate teadlikkust kasutatud autode ostmise teemal, kuna selles valdkonnas esineb massiliselt tarbijate petmist ja eksitamist. Oluliseks peeti, et tarbijad uuriksid nii ostetava auto kui ka automüüja tausta. LAHENDUS Kampaania tähelepanutõmbavaim osa oli välireklaami erilahendus – plastist kampaaniavärvi sinised tünnid tekstiga „Ära saa tünni! Kasutatud auto osta targalt!“. Tünnid paigaldati üle Eesti ARKi esinduste ette, eraldi aktsioonina paigaldati tünnid legendaarse Kadaka autoturu äärsete tänavavalgustuspostide külge, kust need ka kiirelt ära kadusid. TULEMUSED Kampaanialehe ostatargalt.ee külastatavus oli 7000 unikaalset külastajat nädalas (avanädalal u 15 000). Meedia haaras teemast kinni kampaania avalikustamise esimestest minutitest ning see sai võimsa kajastatuse kõikides kanalites. Kampaaniaga tulid kaasa mitmed nn. “valged” automüüjad (Tafaut, A2 Autowelt, autod.ee) ning näiteks autoesindused Amserv, Vikingmotors ja Moller Auto jne. panid oma kodulehtedele üles kampaania bännereid ja kuvasid Facebooki lehel „Osta targalt“ kampaaniaklippi, “Ära saa tünni” bännereid, paigaldasid vabatahtlikult oma automüügiplatsidele ja müügiesindustesse kampaaniatünne.
-
creative
-
projektijuht