Rahva- ja eluruumide loendus toimus esmakordselt uues formaadis, kus rahvaloendajad ei külastanud inimeste kodusid ega täitnud pikki ankeete. Kõikide inimeste kohta koguti andmed riiklikest registritest, lisaks paluti rahval täita ka lisaankeet veebi vahendusel. Vabatahtliku e-ankeedi täitis lõpuks pea 600 000 inimest.
Rahva- ja eluruumide e-loenduse kampaania algas 2021. aasta sügisel üleskutsega, et inimesed ise oma andmeid registriteks kontrolliks. Kampaania tulemusena tõusis rahvastikuregistri külastatavus mitmekordseks.
Detsembris algas suuremahuline kampaania, et kutsuda inimesi vabatahtlikult täitma e-ankeeti ligi 4 nädalase perioodi vältel.
Integreeritud kommunikatsiooni kampaania hõlmas endas inimesteni jõudmist võimalikult erinevate kanalite kaudu. Lisaks tavapärasele meediakampaaniale (tele, raadio, print, välimeedia ja digi) ja kommunikatsioonitegevustele (pressikonverentsid, pressibriifingud, ekspertide intervjuud raadios, teles („Prillitoos“, „Hommik Anuga“, „Terevisioon“, „Ringvaade“ jne), arvamusartiklid, pressiteated) võtsime kasutusele hulgaliselt otsesuhtluse kanaleid, et jõuda kõikide sihtgruppideni.
Selleks lõime eraldi sotsiaalmeedia kanalid, tegime otsepostitusi kogukondade Facebooki gruppidesse, kaasasime kommunikatsiooni edastamisesse kohalikke kogukondi, raamatukogusid, omavalitsusi ja vallalehti, riigiasutusi (ministeeriumid, Politsei- ja Piirivalveamet jne), korraldasime infotunde raamatukogudele, teadlastele, korteriühistutele, õpetajatele, lõime eraldi vahelehe maakonnalehtedesse, igakuise rahvaloenduse infokirja, kultuuriteated Eesti Rahvusringhäälingus, kaasasime kommunikatsiooni ka suunamudijad kõikide erinevate vanuse- ja sihtgruppide järgi, lõime eri formaatides audiovisuaalset sisu ja õppevideoid jne.
Eraldi tähelepanu pöörasime kommunikatsioonile vene ja inglise keelse elanikkonnaga, kellest paljud ei tarbi kohalikku meediat. Selleks tegime samuti otsepostitusi sotsiaalmeedia gruppidesse, kasutasime toidupoodide siseraadioid, jagasime poodides trükiseid.
E-ankeedi täitmise perioodil saavutasime ca 100 meediakajastust nädalas. Kogu rahvaloenduse aktiivsel perioodil (ligi 6 kuud) kokku 582 meediakajastust, millele lisandub veel ca 200 kajastust aktiivsele perioodile eelneval ajal. Vabatahtliku e-ankeedi täitis ligi 600 000 inimest.