Kirjeldus
Kampaania eesmärk oli asendada klassikaline müügikampaania ühiskondlikult olulisega: tõsta teadlikkust silmanägemise olulisusest liikluses ning kutsuda tarbijaid üles oma nägemist kontrollima, aidates seeläbi vähendada liiklusõnnetuste riski. Strateegia oli tugevussõnumite-põhine integreeritud PR lahendus. Kampaania lansseerisime tugevussõnumite esitamisega Eesti enim vaadatud ja jälgitud meediakanalite uudiste vahendusel, seejärel uudistega üleriiklikus ja regionaalses meedias. PR tegevuste toel kontrollisid ajakirjanikud ja tuntud telenäod nägemist ja kaasasid avalikkust. Kampaania optometristi kutsuti esinema nii TV- ja raadiosaadetesse. Ajakirjanikud uurisid tugevussõnumite põhjal ise teemat edasi: päringud tehti nii maanteeametise kui sotsiaalministeeriumisse. Meedia andis seeläbi ise kampaaniale hoogu juurde. Teema olulisus tõstatati ka ametiasutustes, kus kuulduste põhjal arutatakse võimalikke muudatusi. Samal ajal meediategevustega levisid kampaania tugevussõnumid nii sotsiaalmeedias, veebis kui ka välireklaami kaudu, kus kaasati tarbijaid kampaanialehele nägemistesti tegema või optometristi külastama. PR tegevused levisid septembri keskpaigast oktoobri lõpuni orgaaniliselt: enam kui 25 temaatilise PR kajastust jõudis summaarselt 1,4 miljoni meediatarbijani ehk kogu Eesti elanikkonnani. Sh oli kaetud kogu meediaruum: TV, raadio, online- ja printmeedia üle Eesti. Sotsiaalmeedias kasvas jälgijaskond kampaaniaperioodil 30% ja postituste ulatus oli 3 korda kõrgem tavaajast. Veebikülastuste arv kasvas 980% ja 93% veebi külastajatest sooritasid testi. Kampaania PR tegevustesse investeeriti sotsiaalmeedias kuu aja jooksul seejuures vaid 850 eurot. Kampaania tulemusel kasvas Instrumentarium Eesti kasum 41% võrreldes klassikalise müügikampaania ajaga. “Pimedad juhid” oli läbi aegade edukaim nägemiskampaania Eestis, mis aitas kaasa õnnetuste riskide maandamisele liikluses. Maanteeamet omistas Instrumentariumile “Aasta üllataja” nominatsiooni
-
PR specialist
-
Project Lead
-
Art Director
-
Creative Director
-
Lühikokkuvõte