Kirjeldus
Maaeluministeeriumi kampaania „Kala kõlab hästi“ raames kutsuti ellu 1.-9. klasside õpilastele suunatud koolinoorte kalaroogade kokanduskonkurss. Konkurss omas märksa laiemaid sisulisi tähendusi ega olnud pelgalt kokandusvõistlus. Üle-eestiline kampaania pakkus võimalust avastada kalatoitude hõrke maitseid, viia kokkamise abil kokku eri põlvkondi, ning mis peamine – julgustada lapsi kala proovima. Noorte toitumisharjumuste kujunemisel on sageli oluline roll esmakogemusel ja elu on näidanud, et kui kokkupuude osutub ebameeldivaks, võib pelg kauaks saatma jääda. Seepärast pöörasime läbi isetegemise rõõmu tähelepanu kala kui toiduaine kasulikkusele ning “sihtisime” ka lapsevanemaid, kelle eeskuju toitumisharjumuste kujunemisel hindamatu. Konkursi info edastasime eesti ja vene keeles üle 500 Eesti üldhariduskoolile meili vahendusel ning jagasime seda ka Eesti Koolijuhtide Ühendusega. Noorsootöötajateni jõudsime Facebooki kogukondade abil ning otsese sihtgrupini Teeviida kaudu. Konkursi teavet levitasid ka mitmed kokandushuvilistest sisuloojad, kelle valisime välja sihtgrupile suunatud jälgijaskonna alusel. Olulise, kuid sarnaste kampaaniate puhul vähekasutatud tegevusena kaasasime kogukondi üle Eesti. Käik osutus sihtgruppideni jõudmisel tulemuslikuks – ühtekokku 45 kogukonnakööki 14 maakonnast vastas meie koostatud küsimustikule. See andis väärt sisendi konkursi korraldamisel ja pakkus neile lastele, kel kodus või koolis kokkamisvõimalus puudus, selleks koha ja vahendid. Konkurss sai 15 kajastust Eesti suuremates veebiväljaannetes. Meediaga jagasime artikleid, mille rõhk oli laste ja lapsevanemate harimisel. Kaasasime sel eesmärgil toitumisnõustajaid ja lastepsühholooge, kes andsid kasulikke soovitusi kala tarbimise ja laste söömisharjumuste kohta. Kanal 2 “Õhtu!” viis kampaania ajel läbi kala fileerimise võistluse saatejuhi ja kooliõpilase vahel. Konkurss pälvis üle Eesti laia osavõttu: lastelt ja nende juhendajatelt laekus kokku 244 retsepti. Võimalus pereringis või sõpradega koos kokata pakkus rõõmsat vaheldust ja kuna lapsed kasutasid erinevaid kalu, süvenes usutavasti arusaam, et kala valmistamiseks leidub vaat et lõputult võimalusi. Tänu innukale kaasalöömisele sai kampaania südameks olev keskkond www.kalatoidud.ee juurde hulga uusi retsepte. Koolinoorte kalaroogade kokanduskonkurss toimus ajavahemikul 10. jaanuar – 20. veebruar. Eelarve oli 11000€
-
PR strategist
-
PR specialist
-
Project Manager
-
Project Lead