Kirjeldus
In 1912 Russian empress Alexandra named A. Le Coq the official beer provider for Russian Czars. In 2013 A. Le Coq decided to combine the traditional recipes and modern brewing and new beer A. Le Coq Imperial was born. Before the new beer arrived to the stores we decided to create buzz through Facebook. A profile of empress Alexandra appeared on the Facebook. With carefully crafted tone of voice we created a special universe about the the past and present of empress and told the stories with tongue-in-cheek humour and wild fantasy. Empress’s profile was connected to A. Le Coq’s own Facebook page where fans answered the historic questions about Russian Czars and A. Le Coq in order to win a secret sample package from empress’s table. Empress won a lot of new Facebook friends and hold a real dialogue with them.
1912. aastal kroonis Vene keisrinna Aleksandra A. Le Coq Vene Keisrikoja ametlikuks õukonnavarustajaks ning Tartus pruulitud Imperial Extra Double Stouti hakati müüma kogu impeeriumis. 2013. aastal otsustas A. Le Coq ühendada vana retsepti moodsa pruulimistehnoloogiaga ja nõnda sündis A. Le Coq Imperial. Maitse, millest Tema Keiserlik Kõrgus lugu pidas. Enne, kui toode poodidesse jõudis, loodi Facebooki keisrinna Aleksandra profiil. Hoolega läbimõeldud hääletoonil jutustasime lugusid Keisrinna minevikust ja tema olevikust vaimudemaailmas. Keisrinna profiil oli tihedalt seotud A. Le Coqi Facebooki lehega, kus inimesed said spetsiaalsel äpil vastata küsimustele ja võita degusteerimiseks uut õlut.
-
Sotsiaalmeediajuht
-
Strateegiajuht
-
projektijuht
-
creative