Kirjeldus
A series of print ads for business clients that taunted, annoyed and caught people's attention. The opening print ad of the entire series (“Believing newspapers? Or listening to experts?”) was jointly banned by the Estonian newspapers after its first publication in Äripäev on September 25th, 2013. “The dog who is being stoned tends to whimper,” goes the folk saying. The rest of the campaign remained proprietous, but kept intriguing the entrepreneurs both in the niche and nationwide media throughout the following two months. Minimalist design and clear words have definitely not lost their power in the Estonian print media yet.
Äriklientidele suunatud prindiseeria, mis õrritas, ärritas ja tõmbas tähelepanu. Seeria avaprint ("Usud ajalehti? Või kuulad eksperte?") pandi Eesti ajalehtede poolt ühiselt keelu alla pärast esimest ilmumist Äripäevas 25. septembril 2013. "Eks see koer ikka kiunub, kelle pihta kiviga visatakse," ütles vanarahvas. Ülejäänud kampaania jäi sündsuse piiridesse, kuid intrigeeris ligi kahe kuu jooksul ettevõtjaid nii üleriigilises kui ka nišimeedias. Minimalistlik disain ja puhta sõna jõud ei ole Eesti printreklaamis veel kadunud.
-
Disainer
-
creative
-
projektijuht